Založ si blog

Zájazd ku moru nie je nanuk, alebo je?

 

Zájazd ku moru  nie je nanuk, alebo je?

 

Pred niekoľkými rokmi sme debatovali na tému  predaja  na poslednú chvíľu „last minutes „ . Hovorili sme o tom, kde je  hraničný bod, kde je ten limit, kedy uspokojíme zákazníka, ktorý  je schopný pohotovo vycestovať a tak ho cestovná kancelária odmení nižšou cenou. Na druhej strane  do akej miery je  cestovná kancelária  schopná cenové zľavy ekonomicky vydržať.  Starší cestovatelia si pamätajú cestovnú kanceláriu, ktorá predávala  last minutes už tri mesiace pred termínom zájazdu. Jej cenová politika fungovala určitý čas. Ľudia si však zvykli čakať len na tieto zľavy a výsledkom bol  predaj väčšiny zájazdov až v poslednej chvíli s výraznou zľavou.  Aj laik začal rozmýšľať, do akej miery mala táto cestovná kancelária nadsadené ceny a mohla znižovať ceny.  Cestovná kancelária mala určitú rezervu vo svojej marži, ale asi to z dlhodobého hľadiska nestačilo. Cestovná kancelária   cenový tlak  nevydržala a nakoniec  ju majitelia predali aj so značkou.      

Last minutes samozrejme existuje stále. Aj tento rok predávajú viaceré  slovenské cestovné kancelárie  zájazdy k moru s výraznou zľavou  deň pred odletom, alebo dokonca 3 hodiny pred odletom priamo na letisku. Fajn, cestovná kancelária vychádza maximálne v ústrety  svojmu zákazníkovi, ktorý si  môže kúpiť dovolenku skutočne v poslednom momente.  Možno si poviete, prečo o tom píšem, veď tak to robia  iné cestovné kancelárie aj v zahraničí.  Len je otázka, aký počet zájazdov predáva cestovná kancelária tesne pred odletom. Pokiaľ sa jedná o tri, päť alebo desať miest z kapacity celého lietadla, tak  je to v poriadku. Cestovná kancelária rieši priam učebnicovo predaj last minute.  Ak však cestovná kancelária predáva polovicu svojej kapacity, alebo ešte väčší podiel takýmto spôsobom,    to stojí na zamyslenie.   Ide  o problém slabej kúpyschopnosti  zákazníka,  zlý odhad počtu zájazdov  alebo  aj nesprávne nastavenej ceny v počiatočnom období predaja?   Cestovná kancelária začína  čakať na zákazníka, ktorý sa rozhodne podobne, ako keď dostane chuť na nanuk. Možno kúpi, možno nie.  Zákazník je neistý, v budúcnosti aj počet cestovných kancelárií na slovenskom trhu.

 

 

Je strieľanie v pražskom divadle len zábava?

18.11.2017

Praha turistická Po dlhom čase som pobudla v Prahe niekoľko dní. Ešte stále príjemné slnečné počasie priam lákalo na prechádzky. Všetky reštaurácie a kaviarničky sú stále pripravené viac »

Senior v čase dušičkovom

01.11.2017

Poviem úprimne, nepamätám si, kedy bolo prvého novembra tak pekne. Nemala som pocit smútku a stiesnenosti ako inokedy, keď je sychravo a návšteva cintorína zosmutní každého. Dnes sa ľudia viac »

Hotelové akadémie sú dobré alebo nie?

07.10.2017

Kritika hotelových akadémií Konferencie sú všakovaké. Múdre vedecké, inokedy ide o príjemné stretnutie a výmenu názorov odborníkov. Niekedy sú aj nudné. Tento krát na konferencii BSK o viac »

Salzburg, advent, vianočné trhy,

Čertov v Piešťanoch má zastaviť primátor Tamajka

14.12.2017 18:02

Nepredpokladali sme, že nevinné detinské divadielko môže vyvolať takú vlnu emócií, uviedli organizátori prvého ročníka Pochodu čertov.

Miloš Klátik

Podporí evanjelická cirkev Istanbulský dohovor?

14.12.2017 17:59

Istanbulský dohovor, ktorého hlavným cieľom je ochrana žien pred násilím, sa dočkal zatiaľ jedinej oficiálnej podpory z náboženských radov.

Šajgal

Odvolali zatykač na Igora Šajgala

14.12.2017 17:39

Spis v kauze Polomka sa vrátil na Okresný súd v Banskej Bystrici a sudca zrušil zatykač na Igora Šajgala.

dom, Nazaret

Nazaret pre Trumpovo uznanie Jeruzalema ruší vianočné oslavy

14.12.2017 17:21

"Rozhodnutie (Donalda Trumpa) nás pripravilo o radosť zo sviatkov, preto oslavy tento rok zrušíme," povedal starosta Nazaretu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 86
Celková čítanosť: 144860x
Priemerná čítanosť článkov: 1684x

Autor blogu

Kategórie