Založ si blog

Zájazd ku moru nie je nanuk, alebo je?

 

Zájazd ku moru  nie je nanuk, alebo je?

 

Pred niekoľkými rokmi sme debatovali na tému  predaja  na poslednú chvíľu „last minutes „ . Hovorili sme o tom, kde je  hraničný bod, kde je ten limit, kedy uspokojíme zákazníka, ktorý  je schopný pohotovo vycestovať a tak ho cestovná kancelária odmení nižšou cenou. Na druhej strane  do akej miery je  cestovná kancelária  schopná cenové zľavy ekonomicky vydržať.  Starší cestovatelia si pamätajú cestovnú kanceláriu, ktorá predávala  last minutes už tri mesiace pred termínom zájazdu. Jej cenová politika fungovala určitý čas. Ľudia si však zvykli čakať len na tieto zľavy a výsledkom bol  predaj väčšiny zájazdov až v poslednej chvíli s výraznou zľavou.  Aj laik začal rozmýšľať, do akej miery mala táto cestovná kancelária nadsadené ceny a mohla znižovať ceny.  Cestovná kancelária mala určitú rezervu vo svojej marži, ale asi to z dlhodobého hľadiska nestačilo. Cestovná kancelária   cenový tlak  nevydržala a nakoniec  ju majitelia predali aj so značkou.      

Last minutes samozrejme existuje stále. Aj tento rok predávajú viaceré  slovenské cestovné kancelárie  zájazdy k moru s výraznou zľavou  deň pred odletom, alebo dokonca 3 hodiny pred odletom priamo na letisku. Fajn, cestovná kancelária vychádza maximálne v ústrety  svojmu zákazníkovi, ktorý si  môže kúpiť dovolenku skutočne v poslednom momente.  Možno si poviete, prečo o tom píšem, veď tak to robia  iné cestovné kancelárie aj v zahraničí.  Len je otázka, aký počet zájazdov predáva cestovná kancelária tesne pred odletom. Pokiaľ sa jedná o tri, päť alebo desať miest z kapacity celého lietadla, tak  je to v poriadku. Cestovná kancelária rieši priam učebnicovo predaj last minute.  Ak však cestovná kancelária predáva polovicu svojej kapacity, alebo ešte väčší podiel takýmto spôsobom,    to stojí na zamyslenie.   Ide  o problém slabej kúpyschopnosti  zákazníka,  zlý odhad počtu zájazdov  alebo  aj nesprávne nastavenej ceny v počiatočnom období predaja?   Cestovná kancelária začína  čakať na zákazníka, ktorý sa rozhodne podobne, ako keď dostane chuť na nanuk. Možno kúpi, možno nie.  Zákazník je neistý, v budúcnosti aj počet cestovných kancelárií na slovenskom trhu.

 

 

Hotelové akadémie sú dobré alebo nie?

07.10.2017

Kritika hotelových akadémií Konferencie sú všakovaké. Múdre vedecké, inokedy ide o príjemné stretnutie a výmenu názorov odborníkov. Niekedy sú aj nudné. Tento krát na konferencii BSK o viac »

Slnečné pobrežie, Škandinávci a Angličania

03.09.2017

Bulharské Slnečné pobrežie bolo celé leto zaplnené škandinávskymi a anglickými dovolenkármi. Zlaté piesky sú zaujímavé viac pre ruskú klientelu. V septembri tomu je tak isto. Čím sa pričinilo viac »

Príbeh Neša

26.08.2017

Návrat do krajiny rodičov Narodila sa v Nemecku v rodine tureckých rodičov. Výborne sa učila. Po maturite prišli na návštevu do Nemecka dvaja bratia. Všetko to išlo akosi rýchlo, Neša sa zasnúbila viac »

Kim Čong-un

USA a Japonsko posilnia diplomatický tlak na KĽDR

17.10.2017 09:32

Diplomati oboch krajín zdôraznili potrebu diplomatického riešenia problému so Severnou Kóreou.

kalendar, dni, sviatky, nedela, nakupy

Viac ako dve tretiny Nemcov sú proti islamským štátnym sviatkom

17.10.2017 09:24

Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý zverejnil denník Bild.

voľby, urna, hlas,

Rastislav Blaško odstupuje z kandidatúry na post predsedu BSK

17.10.2017 09:00

V kandidatúre na post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja podporí Blaško Milana Ftáčnika.

Salvador Dalí

Žena, ktorá si vymohla exhumáciu Dalího, musí zaplatiť náklady

17.10.2017 08:32

María Pilar Abelová Martínezová tvrdila, že je dcérou slávneho maliara. Testy DNA to však nepotvrdili.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 84
Celková čítanosť: 122890x
Priemerná čítanosť článkov: 1463x

Autor blogu

Kategórie