Založ si blog

Poznámky z ITB Berlin – slovenské drevenice a zážitok? ?

ITB Berlin je jeden z najvýznamnejších veľtrhov cestovného ruchu v Európe. Je zaujímavý nielen preto, že na jednom výstavisku sa stretne celý svet, ale aj z dôvodu  možnosti porovnávať,  ako a s čím sa prezentujú jednotlivé krajiny, či regióny.  

Partnerská krajina tohtoročného veľtrhu, Mexiko,   mala dominantný priestor,  výrazná reklama upozorňovala na túto destináciu na letisku, na všetkých staniciach mestskej dopravy aj  uliciach Berlína.  Kolumbia  na  ploche  veľkosti  slovenského stánku    venovala priestor pre  interaktívnu komunikáciu   s návštevníkom. On-line  možnosťcez emailovú adresu návštevníka a pripravenými  programovými informáciami  o jednotlivých turistických destináciách- mali úspech. Veľkoplošná obrazovka a niekoľko  počítačov  upútali, každý sa zastavil.  Odborníci bez rozdielu veku si počkali v rade, aby si odskúšali tento  systém  a  „pohrali sa“ .

Slovensko sa dostalo do výstavného priestoru spolu s Rumunskom a Českou republikou.  Snaha o komerčne úspešnú prezentáciu bola určite u všetkých vystavovateľov.  Marketingoví odborníci predstavili Slovensko   formou veľkoplošného obrázku  čičmanskych dreveníc. Bez človiečika, bez náznaku  čohosi, čo by mohlo predstavovať aktívny zážitok alebo príbeh. Spomenula som si  na video, ktoré  nedávno bežalo na youtube. Bolo síce dlhé, 25 minútové, vytvorili ho amatéri, chlapci z Trenčína. Ukázali, ako možno vnímať  Slovensko v rámci free-runningu.  Skákanie a beh na kameňoch „Kamenného mora“ pri Vyhniach, alebo  saltá cez brány a okná  na Spišskom hrade v spomínanom  videu určite oslovili  mladých ľudí, ktorí možno prídu na Slovensko práve z dôvodu tohto zážitku.   Pri pohľade na obrázok, ktorý mal vyjadriť cestovný ruch na Slovensku mi presne toto chýbalo.  Osloviť potenciálneho návštevníka formou   kultúrneho, gastronomického, športového, adrenalínového alebo iného zážitku…….. 

Bratislava očami návštevníka

24.06.2017

Motívom návštevy Bratislavy pre viac ako 23 % zahraničných turistov sú kultúrne pamiatky história a umenie. Vyše 13 % prichádza za atmosférou a zážitkom (podľa prieskumu EUBA/BTB). Zážitky viac »

Albánsko začína byť zaujímavé aj pre Slovákov

18.06.2017

Pri pojme Albánsko som mala v predstave Jadran, prírodu, bunkre z obdobia Hodžu a pekné jazero na hranici s Macedónskom. Ten kto pricestujte do krajiny má možnosť uvidieť toho viac a zážitky viac »

Futbaloví fanúšikovia

04.06.2017

Mike je novinár z anglického Liverpoolu. Do Bratislavy prišiel s ďalšími kolegami, ktorí píšu o cestovnom ruchu na slávnostné odovzdávanie ocenenia F.I.J.E.T., Zlaté jablko. Pozoroval, fotografoval, viac »

Gazprom, plyn, Rusko

Gazprom zvažuje odchod z Turecka

28.06.2017 12:25

Ruský plynárenský gigant Gazprom sa rozhoduje, či sa nestiahne z tureckého trhu, kde má viaceré firmy. Zostal by len dodávateľom zemného plynu.

prezervatív, HIV, AIDS

Vlani sa na Slovensku objavilo rekordných 87 nových prípadov nákazy HIV

28.06.2017 12:17

Päť z nich bolo diagnostikovaných u cudzincov. Vlani lekári diagnostikovali desať nových prípadov AIDS a nahlásené boli aj tri úmrtia pacientov s HIV infekciou.

Glastonbury, corbyn

Britský expert: Corbyn teraz musí zvládnuť parlament

28.06.2017 12:00

"Britská vláda síce má na svojej strane väčšinu, ale predsa len v Dolnej snemovni nemá výraznú prevahu,“ povedal pre Pravdu expert na britskú politiku Peter Snowdon.

slovenske potraviny, tesco, slovensko, obchod, nakup

Na zatvorenie obchodov počas nedieľ obchodníci zatiaľ tlačiť nechcú (Anketa)

28.06.2017 11:43

Ďalšie sviatky, počas ktorých bude platiť zákaz maloobchodného predaja podľa novely Zákonníka práce, obchodníci privítali.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 107058x
Priemerná čítanosť článkov: 1427x

Autor blogu

Kategórie