Všetci on-line vedia o čom hovorím

25. marca 2013, ludkanova, Nezaradené

 

 

Práve som dostala informáciu z Nemeckej turistickej centrály  DCT o tom, ako chcú pracovať s individuálnymi potenciálnymi návštevníkmi Nemecka.  List v slovenčine, všetky  potrebné linky, jednoduché  bezproblémové kliknutie na  web stránky a ďalšie elektronické zdroje.  Cieľom je  prilákať záujemcov o aktívnu dovolenku na vidieku v Sasku a v Bavorsku.  http://www.germany.travel/en/ms/see/south-east-europe.html

Pozrela som si stránku, ktorá je aj v slovenskej jazykovej mutácii.  Je zrejmé, že Nemci majú záujem aj o náš malý a predsa nie zanedbateľný „zdrojový“  trh. Uvedomujú si, že aj turisti  zo Slovenska  sú pre túto krajinu zaujímaví. 

Pamätám si, ako pred niekoľkými  rokmi  sa Nemci rozhodli zvýšiť návštevnosť svojej krajiny. Zdôrazňovali kvalitu služieb, rozmanitosť aktivít,  úsmev na tvári a ponuku šitú na konkrétne segmenty turistov. Vidno, že ich predsavzatia neostali na papieri.  Precízne si zmapovali trh potenciálnych návštevníkov a  ako ich „poznajú“, tak im aj predkladajú perfektne pripravené vhodné ponuky.  Aby zaujali obsahom aj  adekvátnou  cenou.

Všetko elektronicky, relatívne s nízkymi nákladmi a určite so slušným efektom.  Bez  sídla, či kancelárie u nás. Konkrétna ponuka pre konkrétneho adresáta. Tak jednoduché.   Ako pre koho.  Kiež by sme to takto robili aj my. Niektoré slovenské regióny sa snažia. Na úrovni Slovenska sa každoročne trápime   s nákladnou prezentáciou na veľtrhoch. Určite je potrebná a treba pochváliť, že slovenská expozícia získala na veľtrhu v Prahe ocenenie.   Máme zastúpenia vo vybraných krajinách.  Pozývame novinárov, aby písali pozitívne o cestovnom ruchu na Slovensku. Spolupracujeme na spoločnej ponuke krajín V4 pre americký a ruský trh. Iste to všetko treba. Len aby sme nezabudli  osloviť aj bežných ľudí, ktorých chceme „dostať“  na Slovensko, zaktivizovať ten čarovný spôsob on-line  komunikácie.  Veď väčšina ľudí z okolitých krajín prichádza k nám jednotlivo, individuálne, bez pomoci cestovnej kancelárie alebo agentúry.  Neobjavujme nič nové, robme to, čo vo svete i v okolitých krajinách už bežne funguje.