Ožije Bratislavské letisko?

7. januára 2014, ludkanova, Nezaradené

Turistické informačné centrá v minulosti jednoznačne bodovali v zahraničí.  Na pomyslenom  prechode zo Severnej Dakoty do Južnej som v dávnej minulosti obdivovala možnosť on-line rezervácie hotela,  bezplatnú  kávu z automatu a pripravené mapy, či prospekty.   V Štokholme som mala pocit, že som vo veľkom kultúrnom stredisku, ktoré využíva všetky  klasické i elektronické  dostupné prostriedky na poskytnutie informácií , či  komunikáciu návštevníka tohto mesta so svetom.   Na malom letisku v Ponta Delgada mi  poskytli  celého  knižného  „sprievodcu“, mapu a pod. V Bruseli či vo Frankfurte je on-line komunikácia s potenciálnym hotelom samozrejmá a dôležité informácie o meste aj s orientačnou mapou  poskytne prítomná informátorka s úsmevom.   Vo viacerých krajinách fungujú v spolupráci s mobilnými operátormi aplikácie pre účastníkov cestovného ruchu na základe interaktívnej mapy. Vo vedľajšom Rakúsku,  na letisku vo Viedni oznamujú návštevníkovi možnosť  bezplatne  si stiahnuť aplikáciu sprievodcu  optimalizovanú pre iOS aj Android.

Bratislava už konečne „dospieva“  aj v tejto oblasti. Turistické informačné centrum aj  na bratislavskom  letisku M.R. Štefánika   bude plniť  viaceré uvedené funkcie. Bratislavská  organizácia cestovného ruchu chystá slávnostné otvorenie    9. januára.  Nuž držme palce, aby  turistické informačné centrum skutočne vítalo priletivších  návštevníkov Bratislavy,  v rámci prvého kontaktu ich ihneď  zorientovalo  a poskytlo možnosť  informácií i elektronickej komunikácie.   

Zostáva už len jedna  MALIČKOSŤ, častejšie pravidelné  linky  viacerých leteckých spoločností,  ktoré  by  dopravili  do   Bratislavy  potenciálneho návštevníka  z rôznych končín Európy resp. sveta……