Poznámky z ITB Berlin – slovenské drevenice a zážitok? ?

8. marca 2014, ludkanova, Nezaradené

ITB Berlin je jeden z najvýznamnejších veľtrhov cestovného ruchu v Európe. Je zaujímavý nielen preto, že na jednom výstavisku sa stretne celý svet, ale aj z dôvodu  možnosti porovnávať,  ako a s čím sa prezentujú jednotlivé krajiny, či regióny.  

Partnerská krajina tohtoročného veľtrhu, Mexiko,   mala dominantný priestor,  výrazná reklama upozorňovala na túto destináciu na letisku, na všetkých staniciach mestskej dopravy aj  uliciach Berlína.  Kolumbia  na  ploche  veľkosti  slovenského stánku    venovala priestor pre  interaktívnu komunikáciu   s návštevníkom. On-line  možnosťcez emailovú adresu návštevníka a pripravenými  programovými informáciami  o jednotlivých turistických destináciách- mali úspech. Veľkoplošná obrazovka a niekoľko  počítačov  upútali, každý sa zastavil.  Odborníci bez rozdielu veku si počkali v rade, aby si odskúšali tento  systém  a  „pohrali sa“ .

Slovensko sa dostalo do výstavného priestoru spolu s Rumunskom a Českou republikou.  Snaha o komerčne úspešnú prezentáciu bola určite u všetkých vystavovateľov.  Marketingoví odborníci predstavili Slovensko   formou veľkoplošného obrázku  čičmanskych dreveníc. Bez človiečika, bez náznaku  čohosi, čo by mohlo predstavovať aktívny zážitok alebo príbeh. Spomenula som si  na video, ktoré  nedávno bežalo na youtube. Bolo síce dlhé, 25 minútové, vytvorili ho amatéri, chlapci z Trenčína. Ukázali, ako možno vnímať  Slovensko v rámci free-runningu.  Skákanie a beh na kameňoch „Kamenného mora“ pri Vyhniach, alebo  saltá cez brány a okná  na Spišskom hrade v spomínanom  videu určite oslovili  mladých ľudí, ktorí možno prídu na Slovensko práve z dôvodu tohto zážitku.   Pri pohľade na obrázok, ktorý mal vyjadriť cestovný ruch na Slovensku mi presne toto chýbalo.  Osloviť potenciálneho návštevníka formou   kultúrneho, gastronomického, športového, adrenalínového alebo iného zážitku……..