Bratislava, sneh a odťahovacia služba

31. januára 2015, ludkanova, Nezaradené

Včerajšia snehová chumelica  ukázala silu prírody. Život však nemožno len tak zastaviť a vodiči jazdili. Trasu z Ružinova do výstavného areálu Incheba, kde sa konal   ITF SLovakiatour  som  zvládla za necelú hodinu. Vodiči jazdili disciplinovane, uvedomovali si, že nemá zmysel riešiť zákruty kaskadérskym spôsobom. Trpezlivo čakali na semaforoch.  Križovatky sa  podarilo prejsť  v treťom alebo štvrtom slede. Nebola som jediná, ktorá smerovala na veľtrh. Vjazd na parkovisko bol v pohode, cena 5 EUR  za parkovisko je štandardná už niekoľko rokov.  Je pravda, viacerí vodiči  možno nezabočili na parkovisko, alebo sa rozhodli ušetriť. Autá zaparkovali  na okraji cesty pozdĺž Dunaja smerom ku Sadu Janka Kráľa. Boli to  väčšinou mimo bratislavské autá  od Liptova, Prievidze, Košíc, Veľkého Krtíša a pod. Áno, mali dodržiavať predpisy a neparkovať.   Pri mojom odchode z parkoviska veľtrhu o 19. Hodine ma však predsa len prekvapilo, že ledva odhrnuli verejnú cestu pozdĺž Dunaja,  najaktívnejšia bola odťahovacia služba.   Jej pracovníci všetky auta  skutočne s pracovným zanietením  nakladali a   odvážali   za mesto.  Uvažovala som. V prípade neznalosti , alebo pomalej reakcie v zlej viditeľnosti,   niektorí vodiči   v  strese alebo šťastí, že konečne dorazili bez nehody na miesto,  zaparkovali na okraji cesty..  Možno aj ja by som v ich pozícii  zvažovala  absolvovať    objazd okolo  Sadu Janka Kráľa a  celú Einsteinovu cestu ešte raz. Veď  ešte  o 13. hodine tento hlavný ťah na diaľnicu nebol dostatočne ošetrený. Chápem zabezpečiť zjazdnosť v neštandardných poveternostných podmienkach je problematické.  Na druhej strane Bratislava možno mohla byť ústretovejšia  aj voči návštevníkom mesta ktorí   porušili predpis. Pokuta by  stačila a nebolo treba všetky autá odtiahnuť a pripraviť týmto  ľuďom ešte ďalší „večerný zážitok“ z Bratislavy.  Veď veľtrh o 19. Hodine končil a  autá  by maximálne v priebehu 30 minút odišli.