Garantuje zľava vždy nižšiu cenu?

10. novembra 2015, ludkanova, Nezaradené

Predajcovia zájazdov  by vedeli rozprávať o skúsenostiach so zľavami.  Vždy som tvrdila, že náš klient je rozumný a veľmi dobre vie, čo mu prináša efekt resp. opačne,  kedy ide len o vytvorenie ilúzie.  Prax ukazuje, že magické slovo zľava je  veľmi silné.  Pôsobí tak intenzívne, že klient zabudne počítať a vôbec si neuvedomuje, do akého rizika ide.

Viacero ľudí  sa pýta len na percentuálnu výšku zľavy a už neuvažuje, z akej základnej ceny daná zľava pôsobí.  20% je viac ako 10% – to je základná reakcia. Pohľad, z akej ceny bude daná zľava vypočítaná už akosi nie je podstatný. V konečnom dôsledku klient kúpi aj s tou krásnou vyššou zľavou drahší zájazd.

Rôzne zľavy ponúkajú špecializované servery. Áno ceny sú niekedy neskutočne nízke. Človek začína uvažovať, do akej miery sú schopné reštaurácie, hotely, či wellness centrá v   kolotoči  zliav  prežiť. Iste je dôležité, koľko tzv.  „poukazov“    pustia  na trh.

Zákazník  tieto problémy nevníma a  nemá dôvod sa týmito otázkami zaoberať.  Vidí len nízku cenu, ktorá by mu mala priniesť všetky výhody.  A tak sa stane, že kupujúci  nemá šancu zmeniť termín, nie je možnosť zmeniť niečo v rámci stanovených služieb. služieb. Jednoducho, kúpil si, tak si uži. Ak chceš zmenu, zabudni.   Celá zaplatená suma prepadne….  Tvoj problém. Vtedy začína byť zľava veľmi drahá.