Predajcovia zájazdov by vedeli rozprávať o skúsenostiach so zľavami. Vždy som tvrdila, že náš klient je rozumný a veľmi dobre vie, čo mu prináša efekt resp. opačne, kedy ide len o vytvorenie ilúzie. Prax ukazuje, že magické slovo zľava je veľmi silné. Pôsobí tak intenzívne, že klient zabudne počítať a vôbec si neuvedomuje, do akého rizika ide.
Viacero ľudí sa pýta len na percentuálnu výšku zľavy a už neuvažuje, z akej základnej ceny daná zľava pôsobí. 20% je viac ako 10% – to je základná reakcia. Pohľad, z akej ceny bude daná zľava vypočítaná už akosi nie je podstatný. V konečnom dôsledku klient kúpi aj s tou krásnou vyššou zľavou drahší zájazd.
Rôzne zľavy ponúkajú špecializované servery. Áno ceny sú niekedy neskutočne nízke. Človek začína uvažovať, do akej miery sú schopné reštaurácie, hotely, či wellness centrá v kolotoči zliav prežiť. Iste je dôležité, koľko tzv. „poukazov“ pustia na trh.
Zákazník tieto problémy nevníma a nemá dôvod sa týmito otázkami zaoberať. Vidí len nízku cenu, ktorá by mu mala priniesť všetky výhody. A tak sa stane, že kupujúci nemá šancu zmeniť termín, nie je možnosť zmeniť niečo v rámci stanovených služieb. služieb. Jednoducho, kúpil si, tak si uži. Ak chceš zmenu, zabudni. Celá zaplatená suma prepadne…. Tvoj problém. Vtedy začína byť zľava veľmi drahá.