Hotelové akadémie sú dobré alebo nie?

7. októbra 2017, ludkanova, Nezaradené

Kritika hotelových akadémií

Konferencie  sú všakovaké.  Múdre vedecké, inokedy ide o príjemné stretnutie a výmenu názorov odborníkov. Niekedy sú  aj nudné.  Tento krát na konferencii BSK o udržateľnosti cestovného ruchu nuda nebola.  V paneli na danú  tému prezentovali výsledky prieskumu akejsi agentúry, z ktorého vyplynuli výsledky o odbornosti a schopnosti personálu v hoteloch. Tieto hodnotenia   boli  viac ako negatívne.  Odzneli priam hromy blesky na hotelové akadémie. Je však jedna pravda, že na konferencii nebol žiaden zástupca z hotelových akadémií, ktorý by sa  na danú tému vyjadril. Túto  výhradu  zdôraznil ako nedostatok konferencie aj župan BSK.

Dobrý príklad odborného vzdelávania

Hneď v nasledujúci deň po konferencii som  mala možnosť   zúčastniť sa prezentácie bulharskej gastronómie na Strednej odbornej škole gastronómie a hotelových služieb  v Bratislave na Farského ul.   Priamo na mieste bolo možné aj degustovať výsledky žiakov čo navarili aj upiekli a pozorovať  servírovanie mladých adeptov na povolanie v gastro službách.

Podľa vyjadrenia riaditeľa školy J. Horáka a spoluorganizátora podujatia G. Murína ide o cyklus podujatí, vždy v spolupráci s veľvyslanectvom danej krajiny v SR.  Preto aj teraz  za spoločný stôl zasadli veľvyslanci z Bulharska, Českej republiky, Gruzínska,  Japonska, Poľska, Turecka.   Ochutnali špeciality bulharskej kuchyne. Nešlo o jednorazovú akciu,  žiaci školy výborne –  so cťou zvládli aj  predchádzajúce prehliadky japonskej či rakúskej gastronómie v minulom roku.

Odporúčania

Opäť sa potvrdzuje pravidlo, nikdy nič nie je čierno-biele. Určite sú slabšie a určite aj lepšie alebo výborné stredné hotelové školy.  Je dobré, že na konferencii boli prijaté odporúčania na vzájomné pracovné stretnutia zástupcov školstva i cestovného ruchu z BSK, profesijných  asociácií a stredných hotelových škôl.  Návrh pripraviť koncepciu preškolenia a dovzdelávania  zamestnancov a personálu pracujúcich v službách cestovného ruchu  je krokom vpred.

Teraz treba spraviť všetko preto, aby tieto odporúčania nezostali  na papieri. Aby pekne naformulované odporúčania  vnímali všetci,   bez rozdielu politickej príslušnosti,   s cieľom, zlepšiť kvalitu služieb v cestovnom ruchu.