Predvianočné zakopnutie

24. decembra 2019, ludkanova, Nezaradené

Úplne jednoducho na nerovnom chodníku. Po krátkom čase boleli  obe ruky.  Otočiť  kľúč a naštartovať auto?   To bol  len neúspešný pokus. Už neposlúchali ani prsty.  Dobre,  na pohotovosť sa dá dostať aj inak. Čakať, až večer priletí rodina,  nebol múdry nápad. Blondínka v letných sivých kvetovaných šatách a bielom krátkom kožúšku  prekročila ťažkými čiernymi čižmami   moju  na zem spadnutú    čiapku. Venovala mi len pohŕdavý pohľad.  Asi bola mysľou na vianočnom posedení, z ktorého sa vracala osamotená so svojou vnútornou zlobou.

Pohotovosť  v Ružinove na moje neskúsené prekvapenie fungovala celkom  ústretovo.  Rýchly presun na röntgen.  V čakárni vedľa mňa sediaci mladý človek bez vyzvania pomohol s vecami. Nižší röntgenista na č. 168  asi obľubuje jedinú polohu prístroja a tak vyžadoval ruky vztýčiť do výšky nad hlavu počas celého snímkovania.  Asi nepozná pojem asertivita a možno ani svoju prácu.    Na rozdiel od neho, počas kontroly o 4 dni neskôr, jeho kolega ma netrápil a zmenil röntgenovú tabuľu do vodorovnej polohy, ktorá pripomínala stolík. Snímkovanie bez bolesti.  Na lekára  MUDr. Koreca som mala šťastie aj pri kontrole. V  kolotoči  práce s ubolenými ľuďmi  pôsobil  na mňa   a zrejme na všetkých pacientov,    pokojne a úprimne ľudsky.

V  predvianočnom a koncoročnom zhone som sa nútene zastavila. Počas niekoľkých hodín som mala možnosť uvažovať o želaniach a formulkách, ktoré si v stovkách mailov a SMS posielame.  Pochopila som, že netreba posielať. Stačí keď budeme k sebe vzájomne dobrí.