Využije Slovensko možnosť prezentovať cestovný ruch na EXPO v Dubaji?

2. októbra 2021, ludkanova, Nezaradené

Včera začala svetová výstava EXPO 2020 v Dubaji,  na ktorej 192 vystavovateľov bude  pol roka (do 31. marca 2022)   prezentovať  verejnosti svoje expozície.  Momentálne je v Dubaji veľmi teplo,  horúčavy dosahujú cca 40 º C a návštevníci sú hlavne domáci.  Očakáva sa, že približne od novembra prídu do Dubaja na EXPO  v prevažnej miere  zahraniční návštevníci. Treba povedať, že EXPO je aj veľmi významná príležitosť pre prezentáciu ponuky cestovného ruchu danej krajiny.

Ministerstvo hospodárstva SR na svojej web stránke https://www.mhsr.sk/expo/aktualne-informacie zdôrazňuje,  že ide o prvú  svetovú výstavu v regióne Blízkeho Východu, Afriky a Ázie a zároveň prvú v arabskom svete.  Hlavnú tému výstavy  „Spájanie myšlienok, vytváranie budúcnosti“ („Connecting Minds, Creating the Future“)  podporujú  tri subtémy „Príležitosť“, „Mobilita“ a „Udržateľnosť“.  Ministerstvo informuje, že Slovenská republika sa bude prezentovať na Expo  v Dubaji v rámci tematickej zóny „Mobilita“.

 

„Mobilita“  – priam ušitá téma aj pre cestovný ruch

Aké máme informácie o prezentácii cestovného ruchu v slovenskom pavilóne,  ktorý má byť otvorený  v priebehu konania výstavy?  Hľadala som, pátrala som, ale zatiaľ Slovakia  Travel,  marketingová inštitúcia, ktorá bola v apríli 2021  zriadená v kompetencii Ministerstva dopravy a výstavby SR  zverejnila len základnú myšlienku. Slovensko bude prezentovať kúpeľníctvo.  Konkrétne informácie Travel Slovakia zatiaľ nemedializuje, žiaden koncept príspevku cestovného ruchu do slovenského pavilónu nie je verejnosti známy.

 

Čo naši západní susedia z Českej republiky?

Podľa dnešných informácií  českej marketingovej agentúry pre cestovný ruch Czech tourism, táto krajina v svojom  pavilóne, ktorý bol včera v deň otvorenia  svetovej výstavy sprístupnený,  prezentuje  tri české destinácie cestovného ruchu, ktoré majú osloviť návštevníka.

Kúpele „Mariánske Lázně“  Česi virtuálne prezentujú  aj hravým spôsobom. Návštevník má možnosť naplniť si bazén, zjesť oplátky. „Prachovské  skály“  svojou prezentáciou stimulujú filatelistov. Tretia destinácia  „Južná Morava“ ponúka virtuálnu ochutnávku  hrozna vypestovaného v juhomoravských vinohradoch a dokonca  návštevníci  majú možnosť virtuálne tancovať  s tanečnicou v Kyjovskom kroji.

 

Slovakia Travel

Slovakia Travel možno  pripravuje v súvislosti s témou „ Kúpeľníctvo“   niečo úžasné, čo poteší celý svet.   Dúfajme, že pôjde o príjemné prekvapenie. Predsa je však hrozba,     aby     Slovakia  Travel nezaspala ako tá zakliata princezná hlbokým spánkom. V konkurencii 129 krajín   aj téma kúpeľníctva si  bude vyžadovať  výnimočné, nadčasové, zaujímavé, progresívne prvky výstavníctva a  marketingovej komunikácie s návštevníkmi. Tak aby   pred Slovenským pavilónom boli zástupy návštevníkov, chtivých  dozvedieť sa všetko o slovenských kúpeľoch.   Video, fotografie, cimbalová muzika  a bryndzové halušky  asi nepostačia…….