Nový formát, staré praktiky. Ide o ľahosťajnosť alebo neschopnosť?
Začnem citáciou z periodika, kde tvorca programu Cestovanie v partičke, vyprodukovaného na objednávku Slovenskej agentúry pre cestovný ruch odpovedal na otázky, ktoré súvisia s problémom vysielacieho času daného programu v televízii.
Citácia odpovede umelca a manažéra umeleckej agentúry:
„Čítal som aj kritický blog, to rozhorčenie aj chápem. Musím však podržať Markízu……
Na ďalšiu otázku, či umelcov teší vysielanie neskoro v noci, znela odpoveď:
„Nemáme právo do toho zasahovať, to má výsostne Markíza. …..
Dovoľujem si polemizovať o tejto téme z nasledovného dôvodu: relácia je financovaná z prostriedkov príspevkovej organizácie Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR), nie zo súkromných zdrojov. Nevyjadrujem sa o cene, na to sú odborníci, ktorí sa vyznajú v ocenení umeleckého diela vytvoreného a cieleného pre potreby zadávateľa. Nevyjadrujem sa ku kvalite programu, v sobotu v noci som nepozerala televíziu a nemienim platiť poplatky za náhľad zo záznamu. Určité sekvencie som si pozrela na web stránke SACR. Tu nastáva moja polemika. Čo bolo cieľom SACR? Predpokladám, že cieľom bolo financovať program, ktorý by prostredníctvom televízie zaujal širokú verejnosť a podnietil Slovákov cestovať a dovolenkovať na Slovensku. Výsledkom je však prezentácia programu v nočných hodinách. Nastavenie programu v tomto čase nie je najšťastnejšie a nie som presvedčená, že pôvodný cieľ SACR bude naplnený. Je otázne, prečo SACR nekomunikuje s televíziou. Vyzerá to tak, že to najdôležitejšie – distribúciu programu nechala na umelcov, ktorí (podľa citovaných slov) vôbec nepochopili, že tu nejde o záujem televízie, ale o záujem SACR. Neviním umelcov. Tí myslia na svoju budúcnosť a preto sa v žiadnom prípade nemienia dostať do konfliktu s potenciálnym chlebodarcom, s televíziou. Pochopili, že SACR je chlebodarca tiež, ale len do miery zákazky. Problém vysielania, vysielacieho času, prenosu informácií verejnosti, pre ktorú mal byť program pripravený ich netrápi. Umelci majú pravdu. Pokiaľ v kontrakte SACR s umelcami nie je nastavená žiadna povinnosť alebo garancia požadovaného vysielacieho času, tak to problém umelcov nie je. SACR ústretovo i štedro zaplatí. Aký bude efekt z programu nie je podstatné. Marketingoví odborníci v SACR by možno mali myslieť pri stanovení podmienok v kontraktoch aj na to, či by rovnako postupovali, keby sa jednalo o peniaze, ktoré by išli z ich vlastného vrecka. Alebo očakávajú, že ľudia budú miesto televízie sledovať web stránku SACR?
Celá debata | RSS tejto debaty