Turistické informačné centrá v minulosti jednoznačne bodovali v zahraničí. Na pomyslenom prechode zo Severnej Dakoty do Južnej som v dávnej minulosti obdivovala možnosť on-line rezervácie hotela, bezplatnú kávu z automatu a pripravené mapy, či prospekty. V Štokholme som mala pocit, že som vo veľkom kultúrnom stredisku, ktoré využíva všetky klasické i elektronické dostupné prostriedky na poskytnutie informácií , či komunikáciu návštevníka tohto mesta so svetom. Na malom letisku v Ponta Delgada mi poskytli celého knižného „sprievodcu“, mapu a pod. V Bruseli či vo Frankfurte je on-line komunikácia s potenciálnym hotelom samozrejmá a dôležité informácie o meste aj s orientačnou mapou poskytne prítomná informátorka s úsmevom. Vo viacerých krajinách fungujú v spolupráci s mobilnými operátormi aplikácie pre účastníkov cestovného ruchu na základe interaktívnej mapy. Vo vedľajšom Rakúsku, na letisku vo Viedni oznamujú návštevníkovi možnosť bezplatne si stiahnuť aplikáciu sprievodcu optimalizovanú pre iOS aj Android.
Bratislava už konečne „dospieva“ aj v tejto oblasti. Turistické informačné centrum aj na bratislavskom letisku M.R. Štefánika bude plniť viaceré uvedené funkcie. Bratislavská organizácia cestovného ruchu chystá slávnostné otvorenie 9. januára. Nuž držme palce, aby turistické informačné centrum skutočne vítalo priletivších návštevníkov Bratislavy, v rámci prvého kontaktu ich ihneď zorientovalo a poskytlo možnosť informácií i elektronickej komunikácie.
Zostáva už len jedna MALIČKOSŤ, častejšie pravidelné linky viacerých leteckých spoločností, ktoré by dopravili do Bratislavy potenciálneho návštevníka z rôznych končín Európy resp. sveta……
Celá debata | RSS tejto debaty