ITB Berlin je jeden z najvýznamnejších veľtrhov cestovného ruchu v Európe. Je zaujímavý nielen preto, že na jednom výstavisku sa stretne celý svet, ale aj z dôvodu možnosti porovnávať, ako a s čím sa prezentujú jednotlivé krajiny, či regióny.
Partnerská krajina tohtoročného veľtrhu, Mexiko, mala dominantný priestor, výrazná reklama upozorňovala na túto destináciu na letisku, na všetkých staniciach mestskej dopravy aj uliciach Berlína. Kolumbia na ploche veľkosti slovenského stánku venovala priestor pre interaktívnu komunikáciu s návštevníkom. On-line možnosť – cez emailovú adresu návštevníka a pripravenými programovými informáciami o jednotlivých turistických destináciách- mali úspech. Veľkoplošná obrazovka a niekoľko počítačov upútali, každý sa zastavil. Odborníci bez rozdielu veku si počkali v rade, aby si odskúšali tento systém a „pohrali sa“ .
Slovensko sa dostalo do výstavného priestoru spolu s Rumunskom a Českou republikou. Snaha o komerčne úspešnú prezentáciu bola určite u všetkých vystavovateľov. Marketingoví odborníci predstavili Slovensko formou veľkoplošného obrázku čičmanskych dreveníc. Bez človiečika, bez náznaku čohosi, čo by mohlo predstavovať aktívny zážitok alebo príbeh. Spomenula som si na video, ktoré nedávno bežalo na youtube. Bolo síce dlhé, 25 minútové, vytvorili ho amatéri, chlapci z Trenčína. Ukázali, ako možno vnímať Slovensko v rámci free-runningu. Skákanie a beh na kameňoch „Kamenného mora“ pri Vyhniach, alebo saltá cez brány a okná na Spišskom hrade v spomínanom videu určite oslovili mladých ľudí, ktorí možno prídu na Slovensko práve z dôvodu tohto zážitku. Pri pohľade na obrázok, ktorý mal vyjadriť cestovný ruch na Slovensku mi presne toto chýbalo. Osloviť potenciálneho návštevníka formou kultúrneho, gastronomického, športového, adrenalínového alebo iného zážitku……..
Celá debata | RSS tejto debaty