V cestovnom ruchu história ako príbeh
Všetky významnejšie aktivity cestovného ruchu sa v tomto roku v Českej republike nesú v znamení 100. výročia založenia Česko-Slovenska a 25. výročia vzniku dvoch samostatných nezávislých štátov Slovenskej republiky a Českej republiky.
Česi nastavili celú tohtoročnú marketingovú kampaň všetkými formami a prostriedkami. V cestovnom ruchu prezentujú toto výročie ako príbeh. Na rozdiel od Slovenska Česi aj tento rok vyhľadávajú príbehy, ktorými dokážu upútať potenciálneho návštevníka. Pokiaľ minulý rok sa niesol príbehmi spojenými s témou barok, tento rok ide o tému už spomínaného výročia, ktoré možno vyjadriť aj v príbehoch architektúry a dizajnu, príbehoch lifestylu a príbehoch značiek a priemyslu.
Monika Palatková, riaditeľka marketingového Czech tourism (Česká centrála pre cestovný ruch) hovorí o nových on-line technológiách. Menuje nové 3D spoty koncipované ako prelety nad pamiatkami v Česku a prvky virtuálnej reality, ktoré určite oslovia mladých ľudí, potenciálnych návštevníkov zo Slovenska.
Z hľadiska výročia je Česká centrála cestovného ruchu poverená zabezpečením marketingovej podpory pre medzirezortnú spoluprácu na spoločných česko-slovenských oslavách počas celého roka.
Príbehy v médiách
Czech travel press a slovenský FIJET SLOVAKIA, novinári, ktorí sa špecializujú na cestovný ruch pripravujú na základe monitoringu spoločnú súťaž zaujímavých a kvalitných mediálnych výstupov o cestovnom ruchu v prepojení na Česko a Slovensko. Pôjde o príspevky zverejnené v rozhlase, televízii, printových a on-line médiách.
Veľtrh cestovného ruchu
Počas medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu Holiday World v Prahe, veľvyslanec SR v Českej republike Peter Weiss zdôraznil, že práve v oblasti cestovného ruchu vidí mimoriadnu možnosť ukázať jedinečnú a pozitívnu stopu, ktorú zanechala spoločná história, jazyková a kultúrna blízkosť a zároveň 25 ročnej samostatnej cesty prepojenej vzájomnou spoluprácou.
Osobná prítomnosť ministra dopravy a výstavby SR Arpáda Erseka a nového generálneho riaditeľa sekcie cestovného ruchu Zoltána Kovácsa na veľtrhu vytvorila podmienky nielen na formálnu zdvorilostnú návštevu. Veď práve pri tejto príležitosti bola možnosť vzájomného stretnutia s českými partnermi na úrovni ministerky a riaditeľky Českej centrály CR.
Slovenský príspevok predstavuje partnerstvo Slovenska na tomto medzinárodnom veľtrhu a partnerstvo Slovenska aj na medzinárodne renomovanom tradičnom podujatí filmového festivalu cestovného ruchu Tour-film, ktorý sa každoročne koná v Karlových Varoch.
Slovenská prezentácia v Prahe
Slovenský stánok opäť vsadil na zabehané vizuálne prezentácie, fujaristov, ochutnávku kvalitných zrelých syrov, sokoliarov z prvej sokoliarskej základnej školy na svete zo Štiavnických Baní a bryndzové halušky, ktoré pripravuje majster sveta v tejto disciplíne. Halušky boli výborné a našťastie ich pripravovali v priestoroch pred vstupom do haly, kde ťažká aróma prepečenej slaninky dominovala.
Slovensko by určite mohlo ukázať viac a zaujímavejším spôsobom. Zachrániť súčasné Slovensko u návštevníkov veľtrhu sa organizátori slovenského stánku na veľtrhu rozhodli prostredníctvom „slovenskej“ speváčky Celeste Buckhingham a umelkyne Márie Zelenej s jej produkciou umeleckých šiat s motívmi slovenských a českých miest. Rok 2018 je vyhlásený za rok kultúrneho dedičstva. Asi treba aj prezentáciu Slovenska vnímať z tohto pohľadu.
Oficiálne darčeky poskytol Bratislavský samosprávny kraj (Bratislavský region tourism). Samostatné stánky mali Nitriansky a Trnavský samosprávny kraj.
Česko- slovenské páry sú vítané
V nedeľu privíta medzinárodný veľtrh v Prahe bezplatne návštevníkov, ktorí v tomto roku oslavujú 25 narodeniny (čiže narodení v roku vzniku samostatnej SR a ČR) a česko-slovenské manželské páry aj s ich deťmi.
Foto: autorka blogu
Celá debata | RSS tejto debaty