Všetci poznáme marketingové balíčky 3 v jednom. V prípade ITF Slovakiatour (v minulosti veľtrhu cestovného ruchu) je to však naopak. Tento rok bol cestovný ruch len jednou minimálnou tretinkou celého podujatia. V bratislavskej Inchebe sa zmestili tri výstavy do komplexu areálu aj to ešte s veľkou časťou nevyužitého priestoru.
Je otázka, či ide o postcovidový dôsledok, alebo významnú rolu zohrávajú aj iné faktory (cena prenájmu priestorov, akvizícia, komunikácia s potenciálnymi vystavovateľmi, digitalizácia v cestovnom ruchu a pod.) On-line veľtrhy sa síce v ostatnom období vo svete veľmi neosvedčili, ale v bratislavskom prípade aj veľtrh naživo bol tak trošku smutný. Autosalón bol len doplnkom a je otázka, či splnil účel.
GASTRO DANUBIUS malo najväčší záber, ale v porovnaní s minulosťou išlo len o minimálny počet vystavovateľov. Potešil jeden z najväčších stánkov, ktorý prezentoval „Všetko dobré zo Slovenska a Značku kvality, hlavne v sortimente mliečnych produktov. Vo väčšine stánkov priamo na mieste vystavovatelia svoje produkty predávali a tak sa natíska otázka, či ide o veľtrh, výstavu alebo predajný jarmok. Ponuku jedla miesto obeda na konci haly D tvorili polievky a opekané prasiatko. Stoličky však skôr odpudzovali. Zrejme neboli dostatočne vyčistené alebo aspoň povysávané.
Gastro Danubius už vopred avizovalo sprievodný program t.j. viacero súťaží kuchárov aj cukrárov. Aspoň žiaci stredných hotelových škôl mali možnosť získať nové skúsenosti, prezentovať svoje zručnosti a prípadne získať ocenenie.
ITF SLOVAKIATOUR mal skromné medzinárodné zastúpenie z Chorvátska, Maroka, Rakúska. Cestovný ruch zachraňovali Česká centrála cestovního ruchu, viaceré české a moravské destinácie. Možno ich bolo viac ako vystavovateľov zo Slovenska. Pocit veľtrhu získal návštevník pri expozícii Nitrianskeho kraja. Stánok pod heslom „Objavuj“ upútal hneď pri prvom pohľade. Informácia že Nitrančania získali ocenenie za najlepší stánok výstavy potešila, stánok mal skutočne parametre veľtržnej prezentácie na medzinárodnej úrovni.
Slovakia Travel – reprezentant a marketingová agentúra cestovného ruchu Slovenska, vítala návštevníkov hneď pri vchode do výstavného priestoru o cestovnom ruchu. Vo štvrtok zorganizovali aj tlačovú konferenciu, ale v piatok po 12.15 hod. už štátni úradníci chýbali. Prítomnosť aspoň jedného človeka v expozícii zachraňovala jediná hosteska. Naopak v stánku Prešovského kraja bolo živo. Zástupcovia krajskej organizácie CR mali stále dostatok návštevníkov, ktorí očakávali informácie. Košičania tiež pracovali a neriešili oddychový víkend, železnice Slovenskej republiky prejavovali záujem o ekologicky zmýšľajúcu klientelu a prezentovali sa pod heslom „Ideme vlakom s Ekodopravou“.
ZÁVEROM:
Atmosféra na trojbalíčku podujatia bola pokojná, nikto sa nemusel tlačiť, žiadne tančeky, žiadna hrmotná hudba alebo rušivé momenty a možno žiadne obchodné rozhovory. Škoda značky a veľtrhu, ktorý bol v minulosti zaujímavý pre vystavovateľov, odborníkov aj bežných návštevníkov. Ale to je už asi fakt minulosť. ITF Slovakiatour – labutia pieseň?
Obávam sa, že s covidom to nemá nič spoločné.... ...
ITF Slovakiatour je ešte v doznievaní... ...
Celá debata | RSS tejto debaty