Predajcovia zájazdov by vedeli rozprávať o skúsenostiach so zľavami. Vždy som tvrdila, že náš klient je rozumný a veľmi dobre vie, čo mu prináša efekt resp. opačne, kedy ide len o vytvorenie ilúzie. Prax ukazuje, že magické slovo zľava je veľmi silné. Pôsobí tak intenzívne, že klient zabudne počítať a vôbec si neuvedomuje, do akého rizika ide.
Viacero ľudí sa pýta len na percentuálnu výšku zľavy a už neuvažuje, z akej základnej ceny daná zľava pôsobí. 20% je viac ako 10% – to je základná reakcia. Pohľad, z akej ceny bude daná zľava vypočítaná už akosi nie je podstatný. V konečnom dôsledku klient kúpi aj s tou krásnou vyššou zľavou drahší zájazd.
Rôzne zľavy ponúkajú špecializované servery. Áno ceny sú niekedy neskutočne nízke. Človek začína uvažovať, do akej miery sú schopné reštaurácie, hotely, či wellness centrá v kolotoči zliav prežiť. Iste je dôležité, koľko tzv. „poukazov“ pustia na trh.
Zákazník tieto problémy nevníma a nemá dôvod sa týmito otázkami zaoberať. Vidí len nízku cenu, ktorá by mu mala priniesť všetky výhody. A tak sa stane, že kupujúci nemá šancu zmeniť termín, nie je možnosť zmeniť niečo v rámci stanovených služieb. služieb. Jednoducho, kúpil si, tak si uži. Ak chceš zmenu, zabudni. Celá zaplatená suma prepadne…. Tvoj problém. Vtedy začína byť zľava veľmi drahá.
Tu si to presne vystihla,gratulujem ...
Ludka, ja cestujem zásadne v last ...
Celá debata | RSS tejto debaty