ITB BERLIN – zážitky prostredníctvom e-travel

LNskijumpingkorea3ITB BERLIN, tento rok  potvrdil , že väčšina producentov   v cestovnom ruchu prezentuje a ponúka zážitok.  Vystavovatelia z celého sveta chceli priblížiť pocity a emócie. Tie  sa snažili priniesť na pôdu veľtrhu prostredníctvom technológií 3D.   Pôžitok z jazdy na bicykli,  letu na lyžiach, či  prehliadky  mesta alebo botanickej  záhrady zaujali  aj odborných návštevníkov.   Je potešiteľné, že tento trend prijali za svoj aj  Slováci aspoň prostredníctvom 3D okuliarov a možnosti pre návštevníka, použiť pripravený tablet  na  pultíkoch jednotlivých  slovenských vystavovateľov.

„E – travel“  (e-cestovanie)  bolo najväčším ťahákom  prednášok a diskusií počas každého  dňa konania  veľtrhu.  Škoda, že im bol venovaný priestor len v oddelenej časti výstavného pavilónu (6.1.). To však nebránilo, aby  záujemcovia o nové poznatky  a informácie zaplnili stoličky do posledného miestečka, stáli, či sedeli na zemi.  Každý deň sa striedali profesionáli z praxe.  Autori prednášok  zdôrazňovali digitálny  prenos  autentického príbehu ku potenciálnemu zákazníkovi, ako základ marketingu. Viacerí  vychádzali zo skutočnosti, že  ľudia cestujú vo veľkom rozsahu individuálne a odporúčali priamu on-line komunikáciu ako  „spotrebiteľskú revolúciu v „self-service travel“,  t.j. cestovaní, ktoré si zostaví každý sám.  Virtuálna 360 º realita v priemysle cestovného ruchu je už samozrejmosťou .  Pre producentov služieb v cestovnom ruchu je však dôležité ako nastavia rôzne varianty obsahu komunikácie s cieľom dosiahnuť emócie  u potenciálneho zákazníka. Viacerí experti konštatovali,  že digitálnu renesanciu CRM   priniesli mobilné aplikácie, ktoré  prispievajú ku snahe, získať si aj  nelojálneho digitálneho cestovateľa.   Ekonomické problémy, ktoré súvisia s vysokým podielom zrušeného on-line nákupu služieb cestovného ruchu  zo strany zákazníka nie sú zanedbateľné.  Interaktívna prezentácia  však poukázala na možnosti ako zvýšiť príjmy aj napriek tejto skutočnosti.  Ďalšie témy  podporili potrebu analyzovať digitálne  dáta výstupov z  multifunkčných zariadení.  Tieto sú nevyhnutné aj pri vyhodnocovaní   on-line komunikácie prostredníctvom sociálnych sietí.  Informácie sú rozdielne, v tom  spočíva  ich jedinečnosť. Klasické štatistické dáta si vyžadujú vhodnú kombináciu s tzv. veľkými dátami (flexibilita dát, minulosť a prítomnosť, aktivity v minulosti)  a rozumnými dátami (vyhodnotené dáta, budúcnosť a jej potenciál, konkrétne aktivity, ktoré možno realizovať). Všetky  myšlienky, názory a skúsenosti  experti  prezentovali    s cieľom posunúť  príbehy a emócie  ku správnemu potenciálnemu zákazníkovi.

Foto:  autorka

Zajtra: o  nízkonákladovom lietaní

LNetravelmobilphotoLNLufthansa3DLNMS3Dglassesslov2LN3Dbikebremendetail

Silvester, ktorý zostal v srdci

01.01.2025

V čase môjho študentského života som pôsobila aj ako sprievodkyňa cestovného ruchu. Silvester vo Vysokých Tatrách, mala som na starosti 3 autobusy z bývalej Juhoslávie. Každý z inej republiky vtedajšej federácie (v súčasnosti už samostatné štáty). Všetky tri skupiny ubytované v jednom hoteli. Trochu som mala obavy z nespokojnosti z dôvodu bazéna, bol to [...]

Keď sú informácie o cestovaní len poskladané slová bez pravdivého obsahu

02.07.2023

V dnešnom vysielaní Metropolitného rádia o 9,35 som si vypočula zmes informácií čo všetko bude platiť turista po príchode do zahraničia. Pani moderátorka čítala informácie rýchlo ale dosť neisto. Bolo zrejmé, že ani ona sama si nebola istá, či číta informácie pre individuálne cestujúceho alebo účastníka zájazdu. Neuvádzala ani prameň, z ktorého tieto [...]

Trojbalíček bez efektu, ITF Slovakiatour – labutia pieseň?

24.04.2023

Všetci poznáme marketingové balíčky 3 v jednom. V prípade ITF Slovakiatour (v minulosti veľtrhu cestovného ruchu) je to však naopak. Tento rok bol cestovný ruch len jednou minimálnou tretinkou celého podujatia. V bratislavskej Inchebe sa zmestili tri výstavy do komplexu areálu aj to ešte s veľkou časťou nevyužitého priestoru. Je otázka, či ide o postcovidový [...]

Peter Pellegrini

Pellegrini sa „zbavil“ petície proruskej skupiny Brat za brata, posunul ju Ficovi

20.03.2025 15:27

Petícia, ktorá bola podaná 11. marca, nespĺňa viaceré požiadavky.

Trump

Milióny ľudí v Rusku a Číne stratia voľný prístup na internet. Trump zrušil kľúčový projekt na obchádzanie cenzúry

20.03.2025 15:05

OTF sa dlhodobo teší podpore viacerých republikánskych zákonodarcov.

medvedie stopy, medveď

Vo Veľkej Lomnici sa pohyboval medveď, obec radí zvýšiť ostražitosť

20.03.2025 15:02

Samospráva tiež žiada ľudí, aby nádoby na odpad nenechávali voľne prístupné pred svojimi domami.

protivládny protest v Bratislave, Kuciak, Sedem rokov, zhromaždenie, transparenty

V novinách podporil demokratické hodnoty. Starostovi Vajnôr hrozia podpálením domu a auta

20.03.2025 14:19

Najnovší spôsob útoku podľa neho len odzrkadľuje atmosféru, v ktorej sa spoločnosť nachádza.