Kritika hotelových akadémií
Konferencie sú všakovaké. Múdre vedecké, inokedy ide o príjemné stretnutie a výmenu názorov odborníkov. Niekedy sú aj nudné. Tento krát na konferencii BSK o udržateľnosti cestovného ruchu nuda nebola. V paneli na danú tému prezentovali výsledky prieskumu akejsi agentúry, z ktorého vyplynuli výsledky o odbornosti a schopnosti personálu v hoteloch. Tieto hodnotenia boli viac ako negatívne. Odzneli priam hromy blesky na hotelové akadémie. Je však jedna pravda, že na konferencii nebol žiaden zástupca z hotelových akadémií, ktorý by sa na danú tému vyjadril. Túto výhradu zdôraznil ako nedostatok konferencie aj župan BSK.
Dobrý príklad odborného vzdelávania
Hneď v nasledujúci deň po konferencii som mala možnosť zúčastniť sa prezentácie bulharskej gastronómie na Strednej odbornej škole gastronómie a hotelových služieb v Bratislave na Farského ul. Priamo na mieste bolo možné aj degustovať výsledky žiakov čo navarili aj upiekli a pozorovať servírovanie mladých adeptov na povolanie v gastro službách.
Podľa vyjadrenia riaditeľa školy J. Horáka a spoluorganizátora podujatia G. Murína ide o cyklus podujatí, vždy v spolupráci s veľvyslanectvom danej krajiny v SR. Preto aj teraz za spoločný stôl zasadli veľvyslanci z Bulharska, Českej republiky, Gruzínska, Japonska, Poľska, Turecka. Ochutnali špeciality bulharskej kuchyne. Nešlo o jednorazovú akciu, žiaci školy výborne – so cťou zvládli aj predchádzajúce prehliadky japonskej či rakúskej gastronómie v minulom roku.
Odporúčania
Opäť sa potvrdzuje pravidlo, nikdy nič nie je čierno-biele. Určite sú slabšie a určite aj lepšie alebo výborné stredné hotelové školy. Je dobré, že na konferencii boli prijaté odporúčania na vzájomné pracovné stretnutia zástupcov školstva i cestovného ruchu z BSK, profesijných asociácií a stredných hotelových škôl. Návrh pripraviť koncepciu preškolenia a dovzdelávania zamestnancov a personálu pracujúcich v službách cestovného ruchu je krokom vpred.
Teraz treba spraviť všetko preto, aby tieto odporúčania nezostali na papieri. Aby pekne naformulované odporúčania vnímali všetci, bez rozdielu politickej príslušnosti, s cieľom, zlepšiť kvalitu služieb v cestovnom ruchu.
Aj kedysi platy v tomto sektore neboli ktovieake, ...
Ďakujem za doplnenie a najmä upresnenie. Novodobí... ...
@bruk Iba potvrdzujem. Poznám hotelovo-reštauračno-kaviarenské... ...
Na titulkovú otázku odpoviem, že sú veľmi ...
@pravda2012 A čo né som opisoval? Ozaj sa ...
Celá debata | RSS tejto debaty