Teplý podvečer, mali sme chuť si niečo zajesť. Známa reštaurácia v centre Bratislavy so sedením v parku nebola preplnená. Výborne, nali sme voľný stôl bez problémov.
Situácia nie ojedinelá
A potom to začalo. Servírka „polo-chrbtom“ otočená, bez pozdravu zaznamenala do systému našu objednávku. Nápoje bez slova priam hodila na stôl. Počas celej našej návštevy nám nevenovala pohľad ani slovo. Pochopili sme, že nepozná slová a možno ani význam základných pojmov v komunikácii so zákazníkom: dobrý deň, čo si želáte, nech sa páči, prosím, ďakujem, dovidenia.
Nahnevaná tvár servírky nabrala ešte na intenzite, keď na jedinú vyrieknutú otázku z jej strany – t.j. ako budeme platiť – sme zrejme veľmi nevhodne odpovedali, že kartou.
Dostali sme školenie možno nového „trendového“ prístupu ku zákazníkovi. Mne nekonvenoval. Podobne sa asi cítili aj ďalší hostia, ktorí čakali viac ako polhodinu na nápoje a ich námietka sa nestretla ani len s pohľadom obsluhujúceho personálu.
Jediný príjemný záblesk vyvolalo chutné ( i keď cenovo dosť vysoko nastavené jedlo) a brigádnik, ktorý nám priniesol polievku dokonca aj s náznakom úsmevu.
Čo sa deje?
V minulosti bola reštaurácia navštevovaná, bol problém nájsť miesto. Personál postupom času sa stáva čoraz viac arogantný až primitívny. Na Tripadvisore som si pozrela hodnotenia. V ostatnom období prevažne sťažnosti na obsluhujúci personál a neadekvátne ceny ku týmto službám.
Prečo o tom píšem?
Momentálne ide veľká kampaň za zníženie DPH na ubytovacie a stravovacie služby. Súhlasím. Je pravda, že vo väčšine krajín je DPH na ubytovacie a stravovacie služby výrazne nižšia. Len mám obavu, či niektorí vlastníci reštaurácií pochopia o čo ide. Ceny asi neznížia a predpokladám že ani platy čašníkom nezvýšia. Kvalita bude zasa niekde na poslednom mieste?
Povedzme si na rovinu. Nespokojný turista viac nepríde a odporúčania budú smerovať ku našim susedom do Maďarska či Česka. Rakúšania znižujú DPH, ale tam je služba spojená aj s kvalitou. Španiel či Angličan nerieši Bratislavu a bez problému sa presunie inam.
Celá debata | RSS tejto debaty