Myslím si, že odpoveď je jasná. Fanúšikovia určite. Nielen tí naši, ale aj fanúšikovia tímov z Fínska, Kanady, Ruska, USA či iných účastníckych krajín.
Príprava je v plnom prúde vrátane reklamy,
ktorá má osloviť fanúšikov po celom svete. V krátkych reklamných šotoch sa objavuje Sajfa. Rozpráva sa s osobou, ktorá predstavuje akéhosi zástupcu danej (oslovenej) krajiny u nás na Slovensku. Fajn, Sajfa má dobrého manažéra….
Zo šotov, ktoré som videla mi zostali v pamäti hlavne chrániče na zuby. Tie si každý pozývajúci vloží do úst a takto nezrozumiteľne vyrozpráva svoju pozvánku. Asi je to vtipné a cool. Nehodnotím.
Financovanie aj z peňazí slovenských daňových poplatníkov
Ja len viem, že aj na tieto reklamy prispievajú všetci daňoví poplatníci. Ministerstvo si vzalo za svoje podporiť majstrovstvá veď ide o cestovný ruch. Logické a správne. Bratislavská organizácia cestovného ruchu považuje za svoju povinnosť podporiť majstrovstvá. Tiež logické a správne. Áno, ide o cestovný ruch a o snahu osloviť a privolať čo najvyšší počet zahraničných – hokejom zanietených turistov.
Prečo mi predsa niečo vadí?
Posledné majstrovstvá v roku 2011 mali reklamné šoty, ktoré prezentovali hokej, ľad, všetky boli v podstate v modrom odtieni, čo opäť evokovalo chlad. Kapacita štadióna má svoje limity a tak kto sa v zahraničí nedostal ku vstupenke, tak sa často rozhodol nepricestovať do Bratislavy, či Košíc. Tiež treba spomenúť návštevníkov, ktorí mali rozpočet na kúpu niekoľkých vstupeniek, ale nevedeli, že môžu vidieť ďalšie zápasy aj inak. Naplánovali si pobyt v Bratislave či v Košiciach len na daný konkrétny počet dní a nevideli dôvod, aby pricestovali skôr, alebo zostali dlhšie. Nemali predstavu, že v čase hokejových majstrovstiev je na Slovensku už pekná jar.
Spomínam si na rozhovor s mladými fínskymi fanúšikmi v Bratislave na Šafárikovom námestí. S nadšením popisovali, že sledovali jeden z majstrovských zápasov na veľkoplošných obrazovkách. Vnímali to ako dobrú náhradu. Takto mohli vidieť aj zápasy, na ktoré si vstupenky nekúpili. Ešte viac si považovali teplé príjemné počasie, ktoré len podporilo ich záujem sledovať „out-doorový“ prenos.
Uvidíme, či autori reklamných šotov zdôraznia aj atmosféru Košíc či Bratislavy. Či bude aspoň niekoľkosekundová sekvencia, ktorá ukáže možnosť sledovať zápas prostredníctvom digitálneho prenosu na veľkoplošných obrazovkách aj na námestiach, či pri obchodných centrách v oboch hokejových mestách. Veď aj tento zážitok je neopakovateľný. Alebo zostane ako najväčšie médium atraktivity hokejových majstrovstiev len tvár Sajfu a pozvánka vyrieknutá s chráničom na zuby?
Foto: autorka
Celá debata | RSS tejto debaty