Založ si blog

MICE prináša minimálne desaťnásobok vložených investícii

MICE v cestovnom ruchu

MICE – meetings, incentives, conferences, exhibitions. Vymenované výrazy už naznačujú, že ide o stretnutia, motivačné  a stimulačné aktivity, konferencie, výstavy.  Dopyt predstavuje hlavne korporátna klientela.  Tak sa dostávame ku skutočnosti, že MICE stimuluje ekonomiku mimo sezóny,  vytvára podmienky pre zvyšovanie výdavkov účastníkov podujatí, ktorí často utratia viac peňazí v kratšom čase ako dovolenkári.  A keď už spomíname dovolenkárov, aj tí sa stávajú súčasťou MICE vtedy, keď sprevádzajú účastníkov mítingov, konferencií, výstav alebo iných motivačných podujatí.

Aby MICE fungovalo

Samozrejme, že MICE možno organizovať len v podmienkach dopravnej dostupnosti,  hotelových kapacít, výstavných a kongresových centier.  Tieto atribúty majú naše susedné krajiny vo Viedni, v  Prahe  aj v Budapešti na vysokej úrovni.

Ak hovoríme o Bratislave, povedzme úprimne, hotely máme. S  dopravnou dostupnosťou sme na Slovensku aj v Bratislave v nižšej druhej línii až  v tretej línii.  Kongresové priestory  s kapacitou viacerých sál pre minimálne 300 osôb nám stále chýbajú. Oklieštený marketing na celoštátnej úrovni sa orientuje hlavne  na dovolenkovú klientelu.

Čo my?

Aj v týchto podmienkach sa dobré číta o výsledkoch, ktoré dosiahla Bratislava. Ide o viacerých aktérov, ktorí nachádzajú spoluprácu prostredníctvom Bratislavskej organizácie cestovného ruchu tzv Bratislava tourist board.  V ostatnom elektronickom časopise noviniek Bratislava MICE News  konštatujú zaujímavé výsledky.  Nie sú to odhady, ide o skutočné reálne výsledky na základe prepočtu konkrétnych údajov prostredníctvom kalkulátora ekonomických dopadov podujatí (ECM Event impact Calculator)

Citujem Ninu Erneker z BTB:

…..na jedného delegáta (účastníka podujatia) pripadá cca 1300 EUR spending (výdavkov)  v destinácii, čo by malo zaujímať hlavne národnú rovinu s kompetenciami v business meetings. Práve toto odvetvie má najvyššiu návratnosť investovaných prostriedkov, a to hlavne tých z verejných zdrojov, približne 1:10 (!). Navyše má kladnú platobnú bilanciu, lebo ide v 90% prípadov o export služieb. Máme prepočty, že ak investujeme do kandidatúry na väčšie asociačné podujatie ca 20.000 Eur, vráti sa na „daniach“ do krajiny niekoľko sto tisíc Eur. Zdá sa vám to pritiahnuté za vlasy? Vôbec nie! V okolitých krajinách si to veľmi dobre uvedomujú a investujú nemalé zdroje do rozvoja kongresovej infraštruktúry i prezencie na relevantných trhoch………

 

Čo z toho vyplýva?

Aj v cestovnom ruchu sa dá „zarobiť“. Mozgy a organizačné schopnosti sú tu. Títo ľudia na seba prevzali aj ťarchu marketingovej komunikácie, ktorá je vo všetkých susedných krajinách perfektne prepracovaná a finančne podporovaná v dostatočnom rozsahu.  Treba viac ústretovosti pri rozhodnutiach o budovaní  aspoň jedného moderného kongresového centra, ktoré môže byť prepojené aj s priestormi pre kultúrne podujatia   a hlavne zdokonaľovaní dopravnej dostupnosti.  Uvedená infraštruktúra je  v konečnom dôsledku  potrebná aj pre nás, ktorí v Bratislave  a na Slovensku žijeme.

 

Keď sú informácie o cestovaní len poskladané slová bez pravdivého obsahu

02.07.2023

V dnešnom vysielaní Metropolitného rádia o 9,35 som si vypočula zmes informácií čo všetko bude platiť turista po príchode do zahraničia. Pani moderátorka čítala informácie rýchlo ale dosť neisto. Bolo zrejmé, že ani ona sama si nebola istá, či číta informácie pre individuálne cestujúceho alebo účastníka zájazdu. Neuvádzala ani prameň, z ktorého tieto [...]

Trojbalíček bez efektu, ITF Slovakiatour – labutia pieseň?

24.04.2023

Všetci poznáme marketingové balíčky 3 v jednom. V prípade ITF Slovakiatour (v minulosti veľtrhu cestovného ruchu) je to však naopak. Tento rok bol cestovný ruch len jednou minimálnou tretinkou celého podujatia. V bratislavskej Inchebe sa zmestili tri výstavy do komplexu areálu aj to ešte s veľkou časťou nevyužitého priestoru. Je otázka, či ide o postcovidový [...]

Nový down-town v Bratislave vyvára sociálnu priepasť

12.04.2023

Metropolitný inštitút Bratislava v rámci seriálu „Plánujeme Bratislavu“ zorganizoval podujatie s troma architektmi na tému: Ako vytvoriť obľúbenú ulicu. Pozvanie do diskusie prijal česko-japonský architekt, publicista a pedagóg Osamu Okamura, spoločne s architektkou Natáliou Puschmannovou zo Sekcie tvorby mestských priestorov MIB a architektom a riaditeľom [...]

polícia páska

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

Kolumbijská univerzita, Palestína, Izrael

Propalestínski študenti na Kolumbijskej univerzite budú pokračovať v proteste

27.04.2024 07:51

Študenti Kolumbijskej univerzity v New Yorku, ktorí začali celoamerickú vlnu propalestínskych univerzitných protestov, sa nedohodli s vedením školy.

vojna na Ukrajine, Charkov, záchranári, ruský útok, bombardovanie

New York Times: Charkov je nezlomný. Bombardované mesto napriek strachu žije

27.04.2024 07:30

Každodenné ruské útoky u obyvateľov Charkova stupňujú obavy, ale život v meste sa nezastavil, napísal denník The New York Times.

vojna na Ukrajine, Olaf Scholz, dron

ONLINE: ISW: Zmraziť front? To je predčasné, víťazstvo Ukrajiny netreba odpisovať

27.04.2024 06:30, aktualizované: 08:05

Debaty o nutnosti zmraziť frontovú líniu sú predčasné, tvrdí americký Inštitút pre štúdium vojny.