to boli výsledky počúvanosti rozhlasovej relácie Pozor zákruta v časoch socializmu.
Zákruta aj o cestovnom ruchu
Spočiatku (1962) bola na programe raz do týždňa, neskôr denne od jednej poobede. Vtedajší redaktori , či moderátor Igor Štefuca by určite spomínali nielen na motorizmus v tom období, ale aj na fenomén výbornej hudby. A tak “zákrutu” počúvali vtedy všetci – mladí i starí, motoristi aj tí , ktorí o aute ani nesnívali. Čo však bolo dôležité, že aj keď nešlo o cielené promo na cestovný ruch, táto relácia ho v podstate vždy aspoň počas niekoľkých minút naplnila.
Súčasná zákruta
Pozor zákruta existuje dodnes a jej vek fantastických 55 rokov je v cestovnom ruchu považovaný za seniorsky. Podľa vyjadrenia programového riaditeľa Vincenta Štofaníka v roku 2015 “už netreba hovoriť o výmene žiarovky”. Iste. Samozrejme, informácie o autách sú už niekde inde.
Len tak uvažujem, že za rôzne “dovezené” formáty (televízne aj rozhlasové) platí RTVS státisícové poplatky. Nemáme veľa formátov ktoré prežili dobré i zlé, overil ich čas a vznikli u nás. Zákruta takýto formát je. Od roku 2015 na celoštátnom vysielaní už miesto nenašla a musí sa uspokojiť len s regionálnou úrovňou vysielania západ, stred, východ. To podmieňuje možnosti, náklady na tvorbu aj výber hudobnej produkcie.
Archív aj internet určite vytvárajú podmienky pre zvýšenie dosahu vysielania v porovnaní s obdobím pred rokom 1990. Je otázka, či zákruta aj teraz konštatuje 2 milióny poslucháčov.
Súhlasím +++++ ...
Celá debata | RSS tejto debaty