Včera začala svetová výstava EXPO 2020 v Dubaji, na ktorej 192 vystavovateľov bude pol roka (do 31. marca 2022) prezentovať verejnosti svoje expozície. Momentálne je v Dubaji veľmi teplo, horúčavy dosahujú cca 40 º C a návštevníci sú hlavne domáci. Očakáva sa, že približne od novembra prídu do Dubaja na EXPO v prevažnej miere zahraniční návštevníci. Treba povedať, že EXPO je aj veľmi významná príležitosť pre prezentáciu ponuky cestovného ruchu danej krajiny.
Ministerstvo hospodárstva SR na svojej web stránke https://www.mhsr.sk/expo/aktualne-informacie zdôrazňuje, že ide o prvú svetovú výstavu v regióne Blízkeho Východu, Afriky a Ázie a zároveň prvú v arabskom svete. Hlavnú tému výstavy „Spájanie myšlienok, vytváranie budúcnosti“ („Connecting Minds, Creating the Future“) podporujú tri subtémy „Príležitosť“, „Mobilita“ a „Udržateľnosť“. Ministerstvo informuje, že Slovenská republika sa bude prezentovať na Expo v Dubaji v rámci tematickej zóny „Mobilita“.
„Mobilita“ – priam ušitá téma aj pre cestovný ruch
Aké máme informácie o prezentácii cestovného ruchu v slovenskom pavilóne, ktorý má byť otvorený v priebehu konania výstavy? Hľadala som, pátrala som, ale zatiaľ Slovakia Travel, marketingová inštitúcia, ktorá bola v apríli 2021 zriadená v kompetencii Ministerstva dopravy a výstavby SR zverejnila len základnú myšlienku. Slovensko bude prezentovať kúpeľníctvo. Konkrétne informácie Travel Slovakia zatiaľ nemedializuje, žiaden koncept príspevku cestovného ruchu do slovenského pavilónu nie je verejnosti známy.
Čo naši západní susedia z Českej republiky?
Podľa dnešných informácií českej marketingovej agentúry pre cestovný ruch Czech tourism, táto krajina v svojom pavilóne, ktorý bol včera v deň otvorenia svetovej výstavy sprístupnený, prezentuje tri české destinácie cestovného ruchu, ktoré majú osloviť návštevníka.
Kúpele „Mariánske Lázně“ Česi virtuálne prezentujú aj hravým spôsobom. Návštevník má možnosť naplniť si bazén, zjesť oplátky. „Prachovské skály“ svojou prezentáciou stimulujú filatelistov. Tretia destinácia „Južná Morava“ ponúka virtuálnu ochutnávku hrozna vypestovaného v juhomoravských vinohradoch a dokonca návštevníci majú možnosť virtuálne tancovať s tanečnicou v Kyjovskom kroji.
Slovakia Travel
Slovakia Travel možno pripravuje v súvislosti s témou „ Kúpeľníctvo“ niečo úžasné, čo poteší celý svet. Dúfajme, že pôjde o príjemné prekvapenie. Predsa je však hrozba, aby Slovakia Travel nezaspala ako tá zakliata princezná hlbokým spánkom. V konkurencii 129 krajín aj téma kúpeľníctva si bude vyžadovať výnimočné, nadčasové, zaujímavé, progresívne prvky výstavníctva a marketingovej komunikácie s návštevníkmi. Tak aby pred Slovenským pavilónom boli zástupy návštevníkov, chtivých dozvedieť sa všetko o slovenských kúpeľoch. Video, fotografie, cimbalová muzika a bryndzové halušky asi nepostačia…….
...len do jeho vrecka... ...
Sulík to zabezpečil po súlíkovsky ...
Celá debata | RSS tejto debaty