Založ si blog

Pomáhať a chrániť

bolo to koncom novembra,  nemala som veľa času na obdivovanie trasy, napokon poznám ju celkom dobre. Zastávky ako vždy na rakúsko-slovinskej hranici. Natankovať, kúpiť diaľničnú známku aj  zajesť si pljeskavicu, alebo gulášovú polievku.  Nuž a potom už len zdravotné zastávky.  Všetko som stihla, fajn. Len maličkosť, niekde som zabudla  okuliare a peňaženku.  Poviem úprimne, nemala som čas rozmýšľať,  ani sa vracať späť hľadať tieto veci. Za novučkými optickými okuliarmi mi bolo ľúto,  zachránili ma  staršie, rezervné   a základ cestovania –  kreditka mimo peňaženky.

Dva týždne neskôr  som dostala e-mail zo slovinskej polície. Oznámili mi, že  moju peňaženku a okuliare posielajú na veľvyslanectvo SR v Ľubľane. E-mail bol kultivovaný a dobrá správa potešila.  Následne sa ozvalo naše veľvyslanectvo v Ľubľane,  s ktorým som mala možnosť odkomunikovať spôsob, ako sa dostanú  zabudnuté veci späť ku mne.

Prečo to píšem?

  1. Slovinská polícia si váži cestujúcich vo svojej krajine a pomáha im. Na základe karty, kde bolo uvedené moje meno vyhľadali môj email,  napísali mi a postúpili nájdené veci aj s celým  neporušeným finančným obnosom  peňaženky na veľvyslanectvo SR.
  2. Veľvyslanectvo SR mi zaslalo kompletný  balíček na  dohodnutú adresu.

Môžeme si povedať štandard.  Áno, tak to má byť, ale mňa to skutočne potešilo. Vážim, si vynaložené úsilie,  perfektnú spoluprácu  slovinskej polície aj veľvyslanectva SR v Ľubľane.

Šťastnú cestu do Slovinska….

foto: autorka

Keď sú informácie o cestovaní len poskladané slová bez pravdivého obsahu

02.07.2023

V dnešnom vysielaní Metropolitného rádia o 9,35 som si vypočula zmes informácií čo všetko bude platiť turista po príchode do zahraničia. Pani moderátorka čítala informácie rýchlo ale dosť neisto. Bolo zrejmé, že ani ona sama si nebola istá, či číta informácie pre individuálne cestujúceho alebo účastníka zájazdu. Neuvádzala ani prameň, z ktorého tieto [...]

Trojbalíček bez efektu, ITF Slovakiatour – labutia pieseň?

24.04.2023

Všetci poznáme marketingové balíčky 3 v jednom. V prípade ITF Slovakiatour (v minulosti veľtrhu cestovného ruchu) je to však naopak. Tento rok bol cestovný ruch len jednou minimálnou tretinkou celého podujatia. V bratislavskej Inchebe sa zmestili tri výstavy do komplexu areálu aj to ešte s veľkou časťou nevyužitého priestoru. Je otázka, či ide o postcovidový [...]

Nový down-town v Bratislave vyvára sociálnu priepasť

12.04.2023

Metropolitný inštitút Bratislava v rámci seriálu „Plánujeme Bratislavu“ zorganizoval podujatie s troma architektmi na tému: Ako vytvoriť obľúbenú ulicu. Pozvanie do diskusie prijal česko-japonský architekt, publicista a pedagóg Osamu Okamura, spoločne s architektkou Natáliou Puschmannovou zo Sekcie tvorby mestských priestorov MIB a architektom a riaditeľom [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.